tiistai 18. heinäkuuta 2017

I love my garden


Olen jo pariin otteeseen luvannut, että kerron näistä minun puutarhurinhommistani, no tässä nyt tulee.


Kukat on ihan kivoja, ne minäkin olen saanut ihan suhteellisen hyvin kasvamaan. mutta...

Kyllähän juttu niin on, että en minä mikään puutarhuri ole. Kolmatta vuotta olen tätä hommaa harjoitellut ja "perseelleen" menee.



Tomaatit,  taimista istutin. Vissiin sitten maaperä on liian "lannoitettua" tomaatteja ei ole, mutta vartta pukkaa sen verran, että jotain pitäisi tehrä. Suoraan sanoen ei hajuakaan mitä pitäisi tehdä ja onko edes enää mitään tehtävissä.


Mansikan kukkia olisi juuri nyt,  katsotaan nyt kuitenkin tuleeko mansikoita vai viekö rastaat kaiken.


Lavakauluksiakin hommasin ja niihin istutin kaalia tai Miia istutti. Koska keväällä, kun oli istutuksen aika mulla oli selkä ihan "paskana"  Oheistin miten nämä olisi pitänyt istuttaa mutta, 
 jotenkin tuntuu, että ei ole mennyt ihan tämä istutus niinkuin Strömsossä.


Äitillä oli hauskaa, kun näki nämä. Sanos jo, että noista ei tuu mitään. Tiukkaa on kuulemma, vieläköhän näitä voisi harventaa. Hyvä on kysymys, vastauksesta ei ole hajuakaan.


Ken uskoo, tämä on punainen viinimarjapensas. Minkäs teet nokkoset ottivat ja valtasivat tämän pensaan. Se niistä marjoista.


Aapo on vissiin ollut pitkälti oikeassa. Kaivoi kesällä ylös monet istutukset. Vissiin meinasi jo silloin että minä olen paksa puutarhuri, koska sipulit olivat ihan väärissä paikoissa.  Tais olla pitkälti koira ihan oikeessa.


Mies katsoi, että minun puutarhahommista ei tule mitään. Otti ja muutti minun gardenin työmaakopiksi.


Jaa, että mitä tähän tulee. Terassi, grilli, palju ja bileet.  Voihan pojat miten komeita "raksajätkiä" meitin pihalla on pyörinyt tämän terden rakennushommissa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti