maanantai 15. toukokuuta 2017

Mulla on ollu tänään Joulu! Mä oon niin "happy"

Pari viikkoa sitten imuroidessa selkäni niksahti ja naksahti. Tässä ollaan nyt kärvistelty ja kiroiltu. Onnekseni tänään kuitenkin jo pääsin ajamaan auto joten ehkä tässä on  vielä hiukan toivoa.

Eniten tässä jurppii se etten pääse tuonne kasvihuoneeseen vielä kunnolla touhuamaan. Sisullani olen siellä kyllä jotakin jo puuhannut.

Tuossa kasivhuoneen nurkassa on komposti. Pari vuotta sinne on nyt tavaraa kasattu ja ihmetelty, kun aina vaan mahtuu. Tänä keväänä sieltä ollaan ensimmäiset mullat saatu tuonne kasvihuoneeseen. Jännittävä projekti on ollut sekin.




Inkivääri on suuri herkkuni. Luin lehdestä, että sitäkin voi kasvattaa. Liotin inkiväärejäni joitakin tunteja ja sen jälkeen istutin ne  tuollaiseen kukkalaatikkoon.


Marjapensaan aluset meillä rehottavat nokkosista. Niitä olen kerännyt ja sekoittanut  mm. smoothieen. Meidän kokki Mikko kyllä ohjeisti minua,  "kuivaa niitä". Enkä senkin ajatuksen tässä otan ja toteutan. Nokkosia meinaan on ja sehän on terveystietoisten ihmisten mukaan oikea terveyspommi.


Viime kesäinen ruohosipuli on hyvin talvehtinut tuolla kasvihuoneessa ja onkin nyt vielä ainoa viljelys mitä sieltä löytyy.


Mieheni hommasi minulle lavakauluksia. Mullat näissäkin jo olisi, mutta mitään siellä ei vielä kasva. Tosin eipä tuonne ulos ole mitään uskaltanut vielä istuttakaan, koska sen verran on öisin vielä ollut yöpakkasia. Turhaa olisi ollut sekin touhu, pakkanen olisi "pannut parastaan niiden rehujen kanssa".


Viikonloppuna vietettiin äitienpäivää sain kaksi eri väristä purkkiruusua. Nämä ajattelin siirtää jossain vaiheessa tuonne ulos kasvamaan.


Miia poikesi  Ruotsista äitienpäiväkahveella ja teki minulle kakun.


On muuten aivan ihanaa, kun kaverilla on kukkakauppa. Koskaan ei voi tietää mitä yllätyksiä on tulossa.


Nämä pitäisi nyt istuttaa. Jospa ennen hämärän tuloa menisi ja ihan pikkasen ottaisi ja kaivaisi maata. Jos mun selkä sanoo sopimuksen irti, mä pidän sitten huomenna rokulipäivän. Katsotaan mitä mun pomo siitä sanoo. Minulla on 17 vuoden yrittäjäurani aikana jäänyt muutama lomapäivää pitämättä joten pari rokulipäivää ei taida tuntua missään.

Nyt kuitenkin Honkkariin ostamaan lisää multaa. Sain huijattua mieheni sinne kantoapuun. Tosin jollain tavalla tämänkin reissun joudun hänelle maksamaan :) Otan riskin.


Mulla on ollu tänään joulu. Meidän pihamaalla on varasto missä myydän kaikkea vanhaa tarpeellista tavaraa. Niinkuin tämä vanha kaljalaatikko. Siellä oli myös vanhoja ruosteen raiskaamia polkupyöriä. Mun on ihan pakko saada sellainen, tonne kasvihuoneen seinustalle mihin istutan kukkia. Hei mä sieluni silmin jo näen siinä ne kaikki kukkaset.  Mieheni ilmoitti, että jos ostan sellaisen vanhan "hirveän" fillarin, hän kuulemma ostaa vanhan Ladan mikä on sisutuselementti ja sijoittuu meidän olohuoneeseen. Pyh, minä en miehiä kuuntele. Fillarin ostoon menen heti, kun herran silmävälttää.

Kyllähän se tämäkin kirjoitus nyt lähti rönsyilemään. Ei se haittaa, niin se rönsyilen minäkin.

Kiva jos jaksoit lukea tämänkin jorinan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti