lauantai 28. syyskuuta 2013

Lomilla

Buenos dias on torstai ja kello soi 4.30 suihkun kautta lentoasemalle  ja Mallorca kutsuu. Perillä kohteessa paikallista aikaa kello 9.35. Aurinkoa ja lämpöä lähes 30 astetta, ei huono sillä Suomessa aamu lämpötila oli vielä asteen verran plussan puolella.  Tästä syystä luultavasti caprihousut ja farkkutakki käänsivät  katseita Helsinki -Vantaa lentoasemalla.
Marko oli vuokrannut auton meidän ensimmäiseksi lomapäiväksi. Näin matka Palman kentältä Port Pollensaan sujui huomattavasti helpommin kuin edellisellä kerralla, jolloin matkustin bussilla kohti Pollensaa. Iltapäivällä kävimme Pollensan vuoristossa ajelulla  missä Mikko pääsi ihailemaan paikallisia kauniita vuoristo maisemia ja testaamaan ajotaitojaan vuoristotiellä... ja yhtään en pelännyt :) Oikeesti hyvin se ajo, mutta äideillä on oikeus panikoida, neuvo, ohjat, opastaa tai muuten vaan "märmättää"
Pari päivää on nyt lomailtu. Mikko on toiminut Markon apparina veneen kaidetöissä, laivakokoin hommat ovat jostain syystä  napsahtaneet Mikolle. Minä sen sijaan olen yrittänyt hieman järjestellä täällä sisällä tätä sisustusta taas kerran uusiksi. Tuttuun tapaan pöydällä on kaikki miehekkäässä järjestyksessä sulassa sovussa. Ensi töikseni vaihdoin myös lakanat mitkä tuoksahtivat "rekkamiehelle" ja pehmeä puuvilla muistutti peltiä. Eli pikku hiljaa  täällä näkyy naisen käden jälki ja Markon mielestä kaikki on taas "epäjärjestyksessä ja hukassa".
Eilen vietiin Mikko baariin missä soitti paikallinen bändi soitti "vanhaa" musiikkia Pink Floyd yms... se on sitten eri asia miltä se kuulosti, koska paha mennä sanomaan miltä se alkuperäinen musiikki kuulostaa.

Lauantain kunniaksi kävimme ulkona syömässä ja  annoimme omalle laivakokillemme vapaapäivän. Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Laskun jälkeen Marko pääsi kommentoimaan montako bensakanisteria tai jotain muuta miehekästä härpäkettä silläkin rahalla olisi taas saatu. Huomenna ollaan sitten kuulemma ilman ruokaa, koska ihminen tarvitsee Markon sanojen mukaan ruokaa vain joka toinen päivä ja muuna aikaa juodaan 1- 2 litraa coca colaa, syödään pari levyä suklaata, suolapähkinöitä ja illalla puoli pakettia vaaleaa ranskanleipää, mutta noita mitään ei lasketa, koska ne eivät ole ruokaa.  Jääkaapissa on onneksi porkkanoita, vettä ja sangriaa. Heitän haasteen huomiselle kokille.