torstai 24. lokakuuta 2013

Stintino Sardinia

Stintinon satamapaikka ei paljon maksanut kolme yötä saatiin sillä hinnalla mitä usein joutuu pulittamaan yhdestä yöstä. No jaa, eipä tuo ole ihme, koska täällä ei ole yhtään mitään. Tosin tuostakin asiasta voidaan meidän perheessä olla useampaa mieltä. Markon mielestä tällä on kaikki mitä tarvitaan satamassa kahvila mistä saa cafe americanon, coca colaa ja tupakkaa. Koiran "kusetuspaikka" on ihan tuossa huudeilla. Ruokakauppa on tuolla kumivenematkan päässä mistä  saa lisää coca colaa, suklaata ja jotain mitä voi syödä helposti ja nopeasti ennen nukkumaan menoa.

Yksi pieni negatiivinen seikka voidaan mainita. Tänään ajoimme kumiveneellä satamassa sijaitsevalle bensa-asemalle tankkaamaan kumivenettä. Rantaan asteli nuori naikkonen korkokengät jalassa, huulet oli rajattu niin, että mieskään niitä ei voinut olla huomaamatta. Marko sai luvan tankata ja kuinka ollakaan bensaa tuli 1,3 litraa ja siihen se loppus. Naikkonen siinä sitten nosteli käsiään ja totesi, että nyt loppu bensa siitä bensapumpusta. Siinä sitten kyselimme koska tulee lisää vastaus oli hyvin ympäripyöreä "en tiedä, ehkä huomenna" Me lähdimme jatkamaan matkaa, bensaa ei saatu joten kahtellaan kuin kauna ajellaan, soudetaan sitten jos bensat loppuu.

Uimassa on käyty  vesi tunti aluksi hieman kylmältä, mutta eipä se kauan sitä ollut. Marko kävi sukeltamassa ja tarkasti kölin, kaikki oli ok maalit olivat vain vähän lähteneet satamaan tulleessa kevyessä pintakosketuksessa.  Mikko on viihtynyt päivällä Vareksen kanssa. Hyvin ne päivät menee ja nopeasti vaikka ei paljon mitään teekkään.

Illalla kävimme syömässä paikallisessa Ravintolassa  Lu Fanali. Etukäteen olimme netistä lukeneet ja tämän ravintolan pizzoja kehuttiin siellä. Odotukset olivat korkealla. Mikko pizzassa oli hevosenlihaa ja ranskanperunoita, minun pizzassa oli anjovista, Markolla taisi olla aika normikauraa kinkku-ananas. Ei tainnut meillä kenelläkään jäädä ikävä noita pizzoja. Jälkkäriksi tilasimme jätskiannokset jäätelössä oli säästelty puuttuva jäätelö oli ilmeisesti korvattu kermavaahdolla. Tiramisutkin olivat sieltä ravintolasta loppu.
Saarella oli myynnissä käsitöitä, mitä minä en olisi edes ilmaiseksi kotiini vienyt. Halvaksi tuli koska mitään ylimääräistä ei tuolta saarelta matkakassiin kerääntynyt.

Ei ollu ruuhkaa tässä pizzeriassa.

Rentoja kissoja oli kaupungissa, Aapolla olisi ollut paljon kavereita jos olisi koiruus saanut olla irti.

Sintinon kaupunkia, hiljaista oli turuilla ja toreilla.

Ei ollu Vuittonia, mutta yllätys, yllätys rautakauppa taas löytyi.

Keskiviikko iltana seitsemän maissa lähdimme Stintinosta jatkamaan matkaa kohti Korsikaa. Yö meni mukavasti tuuli kuljetti ja matka joutui. Kuu oli poistunut, pilviä oli paljon joten taivas oli aika synkkä. Salamat valaisivat loppu matkasta menoa. Onneksi ei tullut mitään jumalatonta syysmyrskyä kera ukkosen, koska ukkonen on jotain mikä ei ihan nouse top ten sarjaan. Saavuimme aamulla aikaisin Korsikalle ja Port de Bonifacion satamaan. Pyörimme tovin sataman edustalla odottaen, että aurinko nousee ja sen jälkeen matkaamme kohti satamaa. Satamaan johtava jokimainen lahti oli todella upea. Lahtea ympäröi kallio seinämät joiden päällä oli taloja lähellä kallion reunaa, mistä oli pudotus merelle.

Nyt on vene saatu laituriin. Satamapaikka on maksettu, jos edellinen oli edullinen tämä on sitten ihan jotain muuta. Pari päivää nyt vietellään täällä ja mietitään mihin seuraavaksi matkamme suuntaa.