sunnuntai 4. kesäkuuta 2017

Just nu eli pinnalla nyt

Blogeissa pyörii nyt Just nu listaukset, tämä on ilmeisesti lähtöisin Ruotsin Ellesta tai ainakin kopioitu sieltä. Joten tässä nyt minunkin omaa muokattua listaani, tyylillä Tuija.


Tämä kuva on pihastani viime kesältä. 


Tuoksu....

Kesällä  Elizabeth Ardenin Green Tea. Ihanan kevyt ja raikas tuoksu. Mitä tuoksuun tulee käsilaukussani on aina käsirasvaa ja nyt lempparini on Havanna Blues. Tyttäreni on ostanut minulle sen  & Other Storiesta ja  se muuten tuoksuu törky hyvältä.





Vaateostos....

Kulutin Macin farkut puhki eli tuli uusien aika. Kesän kunniaksi ostin vaalean beiget farkut.  Enpä tiedä mitä tähän kohtaa olisin kirjoittanut ensi tiistain jälkeen. Olen saanut kutsun Oasis Finlandin showroomiin. Ai, että sitä minä odotan.




Musiikki...

Radio Helmeä olen lenkillä kuunnellut hyvää musiikkia laidasta laitaan, mutta kyllä nyt on vissiin käynyt kolahdus Vain elämää sarjan myötä minusta taisi tulla Olli Lindholm fani.




Lenkillä mukana Radio Helmi
Leffa....

Enpä osaa sanoa mikä olisi nyt viime aikoina sykähdyttänyt. Kestosuosikkeja minulla ovat ehdottomasti Galdiator ja kyynelkanavat räjäyttävä Armageddon.


Tv-sarja....

Teemalta alkoi Muotitalo Velvetin neljäs tuotantokausi. Ehdottomasti se on juuri ja nyt! Muutenhan tuon Netflix on sellainen "sadepäivän" pelastus

Kirja....

Ennen tuli luettua paljon. Viime aikoina se on jäänyt. Viimeksi olen yrittänyt lukea Matti Alahuhdan kirjaa Johtajajuus






Ruokaekstaasi....

Lapset varmaan kertoisivat tässä sen miten reakoin, kun Björkin ravintolassa maistoin jotain karmellisoitua jälkkäriä. Se oli niin hyvää, että karjahdin kovaan  ääneen ja viereisessä pöydässä oleva tarjoiliakin kääntyi ja naurahti. Perheessämme on kaksi kokkia joten välillä mama saa kutsun syömään kunnon dinnerit.



Maa-artisokkakeitto, Mikon tekemänä, pomminvarma ruokaekstaasi


Keiton jälkeen pihvi kehiin, parempaa kuin ravintolassa.

Tanssilattia....

Minulle täysin vieras paikka. Rivitanssikurssillakin kävin ja totesin, ei tää vaan ole mun juttu. Toki monesti olen miettinyt, miten hienoa olisi osata tanssia tangoa.



Matka.....

Yritämme lyödä Miian kanssa aikatauluja yhteen, milloin voisin viettää taas pienen kaupunkiloman hänen luonaan Tukholmassa. Ennen sitä pitäisi käydä Tallinnassa, tosin en tiedä voiko sitä matkaksi kutsua, koska siellä on toinen koti ja työpaikka.


Lempiappi...

No ehdottomasti se on WhatsApp päivittäin sitä tulee käytettyä, se on laajentunut jopa tuonne duunirintamallekin. Välillä hulluttelemme aikuisen lapseni kanssa myös Snapchatillä. Mieheni tuossa yksi päivä totesikin "Tuija 5 v" kun näki tai kuuli meidän viestejä.


SMS-viesti....

Perjantaina taisin lähettää pari viestiä "Olen lomalla ja toimistolla taas maanantaina"


Arjen pelastaja....

Arjen pelastaa hmmm.... Äkkiä tulee mieleeni kuivasampoo ja Lorealin suihke "harmaat pois"
.



Googletus....

Milloin mitäkin, yleensä jotakin ruokaohjeita tai puutarhanhoitoon liittyviä "propleemia".


Kyyneleet...

Ei tule mieleen milloin olisin viimeksi itkenyt. Tuntuu, että välillä on kausia, että kaikki itkettää sitten taas kausia ettei itketä mikään.


Muotielämys.... ja oivallus.....

No en nyt tiedä onko tämä muotielämys, mutta....lenkillä käydessäni olen usein miettinyt mihin kännykkä, jos ei ole taskuja. Kuinka ollakkaan luin lehdestä, että vyötärölaukut ovat tehneet paluun. Dadaa, meidän varastossa on yksi iso muovilaatikollinen mieheni vyötärölaukkuja. On odotettavissa, että rakas siippanikin on siltä osin tänä kesänä äärimmäisen trendikäs. Ehkä itsekkin otan ja pöllin sieltä yhden tuonne metsään lenkkikaveriksi.




Kauneudenhoito-måste....


Olen ollut aina huono meikkaaja. Viime aikoina olen kuitenkin ostanut jonkin verran Lumenen tuotteita sieltä esille nousee CC voide ja valikoimassa on myös useampi hyvä seerumi. Huulipuna on se mitä ilman ei nuorena ovesta ulos menty. Nyt vähän olen siitä lipsunut, mutta kyllä minulla huulipunia silti on joka lähtöön.




Kävin muutama viikko sitten Lumenen tehtaanmyymälässä täydentämässä huulipunavarastojani.



Juoma....


Vesi, sitä juon ehdottomasti eniten. Juon sitä ihan raakana, välillä laitan sekaan mansikoita, sitruunaa, kurkkua ja yrttejä. Veden jälkeen tulee varmasti kahvi, aamu ei lähde käyntii ilman isoa kuppia kahvia. Vielä rikkana rokassa, kyllä joka kesä pitää yksi mansikka Margarita juoda. Sitä odotellessa.



Kyllä mä voisin kahvin ja tuon Aperol Spritz drinkinkin siemaista. Lapset muuten tämäkin pahuuden ovat minulle opettaneet.










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti